GF 16x24

Rugia

Email Drukuj PDF

RUGIA

14 lipca 2018r.  trzynastoosobową grupą dołączyliśmy do zorganizowanej przez Biuro Turystyki "Pelikan" wycieczki na Rugię.

Wygodnym autokarem, z bardzo sympatyczną panią przewodnik i miłym kierowcą, wyruszyliśmy o godz.7.00 w podróż na najpiękniejszą z wysp niemieckich - Rugię.

Przyjechaliśmy do 10 tysięcznego miasta portowego Sassnitz skąd statkiem Cap Arkona popłynęliśmy wzdłuż wybrzeża kredowego. Po rejsie był czas na zwiedzenie portu, zjedzenie tradycyjnej bułki ze śledziem i wypicie kawy.

Kolejny etap - to przejazd autokarem do Putgarten skąd śliczną biało niebieską mini kolejką dojechaliśmy na skalisty przylądek Kap Arkona z dwiema latarniami morskimi, w skrajnie północnej części Rugii.

W Putgarten czekał na nas autokar i pojechaliśmy do najpopularniejszego kurortu na wyspie, do Binz. Tu mieliśmy czas na pospacerowanie po urokliwym miasteczku z wiekowymi domami wczasowymi, drewnianym molo, pięknym domem zdrojowym i plażą ze staroświeckimi budkami i koszami plażowymi.

Przez cały dzień była piękna pogoda i bardzo dobre warunki do robienia zdjęć, które będą zamieszczone na naszej stronie internetowej.

Zadowoleni z pierwszego wakacyjnego pleneru o godz. 21.00 wróciliśmy do Szczecina.

Opr. Barbara Brzezińska, zdjęcia Barbara Brzezińska, Grażyna Stasiak, Marian Kowalski