GF 16x24

• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Plenery O plenerach Zakopane-Kraków

Zakopane-Kraków

Email Drukuj PDF

ZAKOPANE- KRAKÓW

Dnia 3 marca w godzinach wieczornych na dworcu PKP w Szczecinie rozpoczęła się kolejna przygoda w życiu GF16x24 - wycieczka do Zakopanego i Krakowa.

Termin wycieczki to 4 do 14 marca 2019 r. Liczba uczestników to 29 osób, w tym 7 członków naszej grupy fotograficznej.

Po dotarciu do Zakopanego zakwaterowaliśmy się w wygodnych i schludnych pokojach z łazienkami w Domu Natura Tour "Kolejarz".

Świetna lokalizacja obiektu sprawiała, że będąc prawie w centrum miasta, mieliśmy łatwy dostęp do busików i autobusów kursujących do wielu punktów i szlaków  turystycznych.

Pogoda nam dopisywała, niemal każdego dnia towarzyszyło nam słońce i dobra widoczność. Odbywaliśmy więc w mniejszych bądż większych grupkach ciekawe wypady na szlaki: Kalatówki, Kasprowy, Gubałówka, Dolina Strążyska i Kościeliska, Morskie Oko, Rusinowa Polana, Chochołów, itp...

Oczywiście nie zabrakło wizyt na targowisku pod Gubałówką i na Krupówkach.

Odwiedziliśmy Cmentarz Zasłużonych na Pękasowym Brzyzku a także kilka ważnych kościołów katolickich w związku z posypywaniem głów popiołem w czasie Popielca.

Podziwialiśmy architekturę domków góralskich, tych starych i tych okazałych, nowych, budowanych w stylu góralskim. Odwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie oraz Muzeum Karola Szymanowskiego w Wilii ATMA.

Wieczorami, po obfitej obiadokolacji w "Kolejarzu" mieliśmy czas na zajęcia integracyjne bądź wypady do karczm zakopiańskich, gdzie często przygrywały znakomite  kapele góralskie. Dnia 11 marca pożegnaliśmy Zakopane i udaliśmy się do Krakowa. Przyjął nas Dom Kultury Kolejarza na ul. Św. Filipa.

Korzystając z ładnej pogody udaliśmy się komunikacją miejską do Opactwa Benedyktynów w Tyńcu. Tam czekał na nas przewodnik, który w ciekawych słowach przedstawił nam historię i tradycje tynieckiego Opactwa a także oprowadził po krużgankach i Kościele.

Pokrzepieni gorąca kawą wróciliśmy na obiadokolację do centrum Krakowa. Nazajutrz, przy wietrznej i chłodnej pogodzie razem ze wspaniałym przewodnikiem zwiedzaliśmy najważniejsze uliczki i zabytki starego miasta wraz ze Wzgórzem Wawelskim, Katedrą, Dzwonem Zygmunta, Grobami Królewskimi itp.

Kolejne dwa dni w Krakowie spędzaliśmy indywidualnie lub w podgrupach zwiedzając Komnaty Królewskie w Zamku Królewskim, Galerię Sztuki Polskiej XIX w. w Sukiennicach, Dom Jana Matejki, Pałac Biskupa Erazma Ciołka i inne muzea a niektórzy wybrali podróż do Kopalni Soli w Wieliczce. Jeszcze inni zwiedzali podziemia rynku krakowskiego obok Sukiennic. Każdy z uczestników wyprawy miał szansę zobaczyć to, co go najbardziej interesowało i często dokumentował wybrane obrazy swoimi aparatami fotograficznymi i komórkami. Do Szczecina wróciliśmy osmagani słońcem, wiatrem i bogatsi o nowe doznania turystyczne i kulturalne.

Wielkie podziękowania należą się kol. Teresie Szewczyk, która była  pomysłodawczynią i główną organizatorką wycieczki.

Tekst: Jolanta Catewicz, zdjęcia Teresa Szewczyk, Jolanta Catewicz, Bożena Żylińska i Marian Kowalski