GF 16x24

Plenery

Plener w Stargardzie

Plener w Stargardzie.

17.04.2018 część Grupy Fotograficznej GF16x24 (Basia, Małgosia, Stasia, Romek i Marian) wybrała się pociągiem na plener do Stargardu  (bardzo wygodnie i szybko – przejazd ok. 40 min.). Pogoda nam dopisała i w słońcu wiosenny Stargard wyglądał wyjątkowo pięknie. Wokół Starego Miasta dużo zadbanej zieleni parkowej z alejkami i schodami, klomby kolorowych bratków. Małgosia była naszym przewodnikiem po Starym Mieście. Stargard to niezwykle cenne miasto pod względem historycznym i turystycznym, leży na Europejskim Szlaku Gotyku Ceglanego. Nazywany jest klejnotem Pomorza. Liczne ozdobne tablice oraz multimedialne Muzeum w Murze Obronnym i Bastei wbudowanej w Mur przekazują w ciekawy sposób bogatą historię Stargardu. Polecamy to Muzeum. Zabytków jest bardzo dużo, obejrzeliśmy najciekawsze z nich: trzynastowieczną Basztę Morze Czerwone o wysokości 34m, przepiękną Bramę Pyrzycką, mury miejskie ośmiometrowej wysokości (zachowane 1040 m z 2200 m), Ratusz i barokowe kamienice na Rynku oraz Kolegiatę NMP Królowej Świata - najcenniejszy zabytek Pomorza Zachodniego. i Środkowego (obecnie w renowacji). Kolegiatę wznoszono od XIII do XV w., posiada ona koronkowe ceglane zdobienia na elewacjach, ciekawą konstrukcję wnętrza, piękne polichromie, wyjątkowe ozdobne sufity i witraże. Następnie ruszyliśmy w kierunku innego ciekawego zabytku - Bramy Młynarskiej (portowej) zbudowanej na rzece Inie i posiadającej 2 wieże połączone ze sobą i obejmujące rzekę. Idąc wzdłuż Muru Obronnego dotarliśmy do Baszty Białagłówka (w renowacji) oraz do Bramy Wałowej pięknie odbudowanej, w której na poziomie I piętra nad przejazdem w bramie mieści się Galeria Stargardzkiego Stowarzyszenia Miłośników Sztuk Plastycznych a jeszcze wyżej – pracownia malarska. Obejrzeliśmy prezentowane tam fotografie artystyczne i obrazy miejscowych artystów. W drodze powrotnej na dworzec kolejowy obejrzeliśmy jeszcze Kościół Św. Jana górujący nad miastem i położony tuż przy murze obronnym a odpoczęliśmy w małej kawiarence przy kawie i lodach. W Stargardzie spędziliśmy 6 godzin, to był atrakcyjny wiosenny plener.

Opr. Marian Kowalski, zdjęcia: Barbara Brzezińska, Marian Kowalski, Roman Majchrzycki

Rejs

Email Drukuj PDF

W dniu 14 kwietnia 2018r, członkowie naszej grupy GF16x24, mieli przyjemność wzięcia udziału w rejsie łodzią po Odrze, Świętej i jeziorze Dąbie. Rejs był miłą niespodzianką od przyjaciela naszej grupy - Janusza,  za co bardzo serdecznie dziękujemy. Fotografując oglądaną okolicę, ze względu na zmieniającą się pogodę, mogliśmy poćwiczyć nasze umiejętności i wymienić się doświadczeniami dotyczącymi fotografii. Na rozgrzewkę wypiliśmy gorącą kawę i herbatę, na którą zaprosiła nas Roma. Była też przekąska ale musiała poczekać ze względu na przepisy bezpieczeństwa. Pomimo tego humory nam dopisywały i nic nie zepsuło nam dobrego nastroju. Jedynym przykrym widokiem były śmieci wyrzucone po obu stronach Odry. Trochę psuły nam kadry zdjęć ale i tak zrobiliśmy dużo ładnych ujęć, które pozostaną na pamiątkę wraz z miłymi wspomnieniami z tego jedynego w swoim rodzaju pleneru.

Opr. Stanisława Sidorowicz, zdjęcia Mirosław Kachnowicz, Marian Kowalski, Stanisława Sidorowicz

Podziemia Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie

Email Drukuj PDF

Postanowiliśmy jako GF zorganizować kolejny plener fotograficzny. Wybór padł na Urząd Wojewódzki w Szczecinie. Z uwagi na to, że niedawno  byliśmy gośćmi UW i fotografowaliśmy głównie odnowione korytarze i niektóre pomieszczenia Urzędu; tym razem postanowiliśmy zwiedzić podziemia szacownej  budowli.

Dnia 6 lutego 2018r  grupa GF 16x24 spotkała się na parterze Urzędu Wojewódzkiego o godz10:00. Grupa liczyła 14 osób. / Wymagania przewodnika to minimum 12 osób/.  Powitani zostaliśmy przez sympatyczną , młodą pracownicę Urzędu o imieniu Anna. Trafiliśmy do gabinetu ze zdjęciami Szczecina z przeszłosci oraz wieloma portretami wojewodów urzędujących w ciągu trwania Urzędu.

Pani Ania opowiedziała krótko o historii Urzędu i zaprosiła nas do podziemii.

Zaopatrzeni w aparaty fotograficzne, niektórzy również w statywy, ruszylismy korytarzami w dół gmachu.

Po drodze robiliśmy sporo zdjęć. Interesujące były pomieszczenia duże, przestronne i wysokie oraz niewielkie ciasne i mokre z powodu duzej wilgotności. Na poziomie minus 12 metrów mielismy okazję zobaczyć zbierającą sie wodę gruntową, która w razie potrzeby jest odpompowywana do innego miejsca. Fotografowalismy  urządzenia do wentylacji pomieszczeń, do zapewnienia prądu, do zamykania dopływu gazu itp. Zwiedzilismy rozległe  archiwalne podziemne wojewódzkie centrum obrony cywilnej.

Podziwialismy rozliczne dlugie korytarze z ogromną ilością rozmaitych rur,  kabli i przewodów podwieszonych pod  niewysokim stropem.

Po dwóch godzinach zwiedzania wyszliśmy na parter na poziom obsługi klientów Urzędu. Podziękowaliśmy pani przewodnik i jeszcze kilkanaście minut fotografowaliśmy ostatnio odnowione fragmenty korytarzy,ciekawe bardzo filary, malowniczą klatkę schodową. Bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę pożegnaliśmy się do" tłustego piątku".

Tekst: Jola Catewicz. Zdjęcia: Barbara Brzezińska, Bożena Żylińska, Roman Majchrzycki i Mirosław Kachnowicz

Urząd Wojewódzki w Szczecinie

Email Drukuj PDF

W pochmurny wtorek, 5 grudnia 2017r. spotkaliśmy się o 10.00 przy makiecie w holu Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie.

Tu czekał na nas pracownik UW p. Andrzej Grabowski. W Sali Tradycji Pan Andrzej bardzo ciekawie opowiadał o początkach osadnictwa na terenie gdzie obecnie jest nasze piękne miasto, o jego historii pod rządami różnych państw i o samej budowli Urzędu.

Następnie z aparatami fotograficznymi i statywami zaczęliśmy zwiedzanie i fotografowanie korytarzy, wnętrz, poddasza, wieży i widoku z wieży. Pan Grabowski w każdym miejscu gmachu miał coś ciekawego do przekazania nam. Byliśmy tam około 4 godzin i nie wystarczyło czasu na podziemia. Wstępnie umówiliśmy się z p. Grabowskim na spotkanie w nowym roku i zwiedzanie pozostałej części tego pięknego obiektu.W radosnych nastrojach zakończyliśmy plener, zgodnie z naszą tradycją, przy kawie w restauracji zlokalizowanej w tym budynku.

Tekst: Barbara Brzezińska, zdjęcia Marian Kowalski, Roman Majchrzycki i Mirosław Kachnowicz

Plener nad jeziorem Szmaragdowe

PLENER NAD  JEZIOREM  SZMARAGDOWYM

W dniu 17.10.2017r spotkaliśmy się przy jeziorku Szmaragdowym. Pogoda była piękna, humory nasze wspaniałe, idealny czas do zrobienia pięknych zdjęć i bezpośredniego kontaktu z przyrodą. Pomimo, że bardzo brakuje nam Bożenki, jej zapału z jakim fotografuje i wdraża nas w arkana fotografii, staramy się nie sprawić jej zawodu i wykorzystujemy w praktyce zdobytą wiedzę. Wstępne instrukcje i temat  zdjęć otrzymaliśmy  od Mirka. Zaopatrzeni w aparaty zaczęliśmy naszą przygodę z fotografią. Rozproszyliśmy się wokół jeziorka szukając inspiracji do wykonania dobrego zdjęcia. Patrząc na jeziorko i otaczające go przecudne drzewa ubarwione kolorową szatą oraz przepiękne odbicia w wodzie, marzyliśmy, żeby to uwiecznić na dobrze wykonanym zdjęciu. Uczymy się jak przez obiektyw inaczej oglądać przyrodę by nasze zdjęcia przyciągały wzrok oglądającego widza. W trakcie wykonywania zdjęć otrzymaliśmy cenne uwagi od Tani i Mirka a także dzieliliśmy się pomiędzy sobą naszymi spostrzeżeniami. Znaleźliśmy też czas na relaks, odpoczynek a także na wzmocnienie ducha. Żal było rozstawać się z naszymi koleżankami i kolegami oraz przepięknym otoczeniem przyrody ale powroty do rodziny też są piękne. Efekty naszych prac można będzie zobaczyć na naszej stronie internetowej i na wystawach, które organizujemy a terminy podajemy na tejże stronie.

Tekst: Stanisława Sidorowicz, zdjęcia Barbara Brzezińska, Marian Kowalski i Roman Majchrzycki