GF 16x24

Plenery

Plener w cerkwi

PLENER w CERKWI

W dniu 22 lutego 2019 r. Grupa Fotograficzna GF16x24 spotkała się na kolejnym plenerze w cerkwi św. Mikołaja przy ul. Zygmunta Starego. Frekwencja dopisała, na miejsce zbiórki o godzinie 12.00 przybyli prawie wszyscy członkowie . Spotkanie (dzięki swoim kontaktom) zorganizowała Jola Catewicz, za co grupa serdecznie dziękuje.

Pogoda na zewnątrz sprawiła, iż zbyt intensywnie słońce wdzierało się do wnętrza świątyni, co mogło niektórym uczestnikom sprawić trudności w robieniu zdjęć.Przywitał nas o. Paweł Stefanowski - proboszcz parafii, a następnie opuścił grupę dając nam swobodę w fotografowaniu kościoła. Na robienie zdjęć mieliśmy około 2 godzin. Aparaty i statywy poszły w ruch.

Pełna swoboda w fotografowaniu oraz miła atmosfera sprawiły, że plener był bardzo udany.

Na zakończenie w imieniu grupy Mirek Kachnowicz podziękował proboszczowi za udostępnienie świątyni.

Po plenerze część osób udała się do kawiarni w Muzeum „Przełomy” w celu podsumowania dzisiejszego spotkania, przy tradycyjnej kawie i herbacie.

opr. Janina Pasieka, zdjęcia Roman Majchrzycki, Marian Kowalski i Mirosław Kachnowicz

FILHARMONIA

Email Drukuj PDF

Dnia 11 stycznia 2019r. grupa fotograficzna GF16x24, niemal w komplecie, stawiła się na plener fotograficzny w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Zamiast cotygodniowego spotkania na SUTW spotkaliśmy się o godz, 13.00 w holu Filharmonii Szczecińskiej.Ochrona Filharmonii zwróciła nam uwagę na konieczność posiadania specjalnego zezwolenia na używanie statywów fotograficznych i zaleciła odłożenie statywów tym, którzy je posiadali.

Następnie powitał nas zawodowy przewodnik Filharmonii i zaprosił nas do zwiedzania pomieszczeń tego szacownego i rozległego gmachu.

Zaczęliśmy od pobytu w  małej sali koncertowej na pierwszym piętrze na 192 osoby, która była nazwana salą księżycową, choć wystrój był tam głównie w czarnej tonacji.

Tam nastąpiła filmowa prezentacja Filharmonii. Zapoznano nas z historią powstania i budowy filharmonii: jej rozmiarami, osiągnięciami i planami repertuarowymi, szkoleniowymi i wystawienniczymi.

Następnie, fotografując co się da po drodze,  zwiedziliśmy obszerne pomieszczenia komunikacyjne, w tym przepiękne spiralne schody wiodące na drugie piętro, hole wystawowe, pomieszczenia komercyjne a przede wszystkim wspaniałą salę symfoniczną tzw. złotą salę koncertową na 953 słuchaczy.

Po godzinnym zwiedzaniu (tu ukłon pana przewodnika dla naszej pasji fotografowania) pożegnaliśmy gościnną Filharmonię i udaliśmy się na robocze spotkanie do Cafe 22.

Bardzo mglista i deszczowa  pogoda wykluczyła możliwość fotografowania ciekawej panoramy Szczecina z tego wysokiego miejsca.

Mogliśmy natomiast omawiać plany wyjazdowe grupy w marcu do Krakowa i Zakopanego a także ewentualny wyjazd na wycieczkę do Wrocławia w czasie wakacji.

Tekst: Jola Catewicz, zdjęcia Teresa Szewczyk i Mroslaw Kachnowicz

Plener nocnyy

PLENER NOCNY

Dnia 7 grudnia 2018r. odbył się plener fotograficzny grupy GF16x24 na terenie Szczecina a ściślej na dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich. Mimo takich kiepskich warunków znalazło się 7 śmiałków, którzy wiedzeni solidarnością z grupą i poczuciem obowiązku stawili się na miejscu zbiórki. Deszcz zacinał ostro. Przez pół godziny trwało pstrykanie zdjęć z ręki bądź ze statywu. Tu szczególna pochwała dla Krysi i Mirka oraz Janeczki. Pogoda tego dnia była bardzo deszczowa i dzień był chłodny. O godzinie 17.00 było ciemno.Zmarznięci i przemoczeni postanowiliśmy nie  kontynuować dalszego fotografowania uroczo iluminowanego dziedzińca Zamku i udaliśmy się do pobliskiej restauracji  "Ukraineczka" aby tam wysuszyć ubranie, rozgrzać zziębnięte ciało i podyskutować. Pozytywne było to, że mimo fatalnej pogody udało się nam jednak zrobić pamiątkowe fotki plenerowe oraz sympatycznie spędzić czas w przyjaznym gronie ludzi.

Tekst: Jola Catewicz, zdjęcia Krystyna Jurkowska i Mirosław Kachnowicz

Golęcino-Gocław

Email Drukuj PDF

W piątek 19 pażdziernika grupa fotograficzna GF 16x24 spotkała się w Szpitalu Onkologicznym na szczecińskim Golęcinie, aby urządzić tam wystawę prac fotograficznych o tematyce "Martwa Natura".

Kilkanaście osób wspólnie rozmieszczało i wieszało wybrane prace.Panowie z grupy uzbrojeni w drabinę ochoczo zawieszali ramy z fotografiami na wskazanych wysokościach zarówno w poziomach jak i pionach. Roma i Bożena dzielnie dyrygowały pracami na parterze i pierwszym piętrze szpitala.

Gdy niemal wszystko zawisło tak jak trzeba (zabrakło części ram i uzupełniono je 22.10.br.), udaliśmy się na taras budynku szpitala aby stamtąd podziwiać i fotografować widok na okolicę i jezioro Dąbskie. Pogoda nie była jednak sprzyjająca do robienia jesiennych ujęć przyrody z dużej odległości.

W nieco zmniejszonym składzie osobowym ruszyliśmy 4 samochodami na bliższe spotkanie z jesienią.

Za cel obrano Wieżę Gocławską dawniej Bismarcka. Zaparkowaliśmy na parkingu restauracji "Jachtowa" i stamtąd udaliśmy się pieszo, uzbrojeni w aparaty, do celu. Droga była trudna, pod górę, dostarczała jednak sporo możliwości ciekawych jesiennych ujęć. Chwilami nawet pokazywało się słońce spoza chmur i mieliśmy upragnioną złotą polską jesień.

Dziewięć osób z satysfakcją dotarło do wieży. Marian opowiedział nam pokrótce historię wieży. Zrobiliśmy wiele fotek, także zbiorowych.

Z wrażeniem, że to atrakcyjna ale będąca w ruinie, czyli zupełnie niewykorzystana szansa turystyczna Szczecina, ruszyliśmy z powrotem do "Jachtowej" aby pokrzepić się po trudach wyprawy.

Tekst: Jolanta Catewicz, zdjęcia Jadwiga Konkol i Marian Kowalski

Okolice Głębokiego

OKOLICE GŁĘBOKIEGO

W dniu 10. 10. 2018r .wybraliśmy się  na plener, fotografować okolice po prawej stronie Jeziora Głębokiego.

W tym plenerze wzięło udział tylko 5 osób : Małgosia, Tatiana, Marian, nasz nowy kolega Edward, no i ja Bożena. Spotkaliśmy się obok Jeziora Głębokiego i po zrobieniu kilku zdjęć poszliśmy nad Staw Wędkarski.

Nad rzeką Osówką są małe wodospady, Edward sypał liście na wodospad a Tatiana mając aparat na statywie robiła zdjęcia. Dalej poszliśmy nad Staw Ustronie i Staw Uroczysk w tym miejscu jest dużo tematów do fotografowania, niezależnie od pory roku; odbicia w wodzie, pochylone wierzby, kaczki i teren okalający staw. Dodatkowo mieliśmy piękną złotą jesień i słoneczko. Dalej poszliśmy w kierunku Doliny Siedmiu Młynów. Tatiana już przed plenerem wymyśliła jakie zrobi zdjęcia i się odpowiednio przygotowała, zabierając  na plener statyw.

Część osób musiała już wracać do domu, więc dalej tylko Tatiana i ja kontynuowałyśmy plener.